Tuesday 27 November 2012

Cari Jodoh DI www.baitulmuslim.com

Baitul Muslim adalah ruangan mencari jodoh di kalangan orang-orang Islam. Gambaran luarannya mendapati bahawa kebanyakan pencari jodoh di sini beragama Islam dan terdiri daripada Ustaz dan Ustazah.

Contoh Pengumuman Cari Jodoh di Baitul Muslim

Sila ke http://baitulmuslim.com untuk maklumat lanjut:
Assalamualaikum. Saya ingin mencari jodoh buat sahabat saya seorang ustazah yang berumur 47 tahun. Dia masih bujang dan mengajar di salah sebuah sekolah di Pahang. Sahabat saya ini seorang yang penyayang dan bertanggungjawab. Calon suami hendak lah berumur antara 45 tahun ke 50 tahun. Duda atau masih bujang, bekerja di sektor kerajaan atau swasta. Sesiapa yang berminat sila e mail saya di ishaja99@yahoo.com. Wassalam
    13/11/12    

Saya ingin mencari calon suami untuk ibu saudara saya yang berusia 40 tahun dan belum berkahwin.Ibu saudara saya menetap dan bekerja di Selangor. jika berminat hubungi n.laila2012@yahoo.com
    23/09/12    

salam..Ana mencari jodoh sahabat ana berumur 48 tahun setelah isterinya meninggal dunia. Sahabat ana bekerja dengan sebuah bank dan ingin mencari isteri samada dari pahang, terengganu dan kelantan. Sahabat ana bekerja di pantai timur. kalau ada berminat, hantarkan sms kepada ana pada talian  0129004156
    23/09/12    

terima kasih atas sambutan yang begitu menggalakkan....

iza_abadi
    17/09/12    

Saya sedang mencari jodoh untuk kakak ipar saya. Dia berusia 35 tahun dan bekerja sebagai guru di Terengganu. Masalah beliau adalah terlalu susah untuk mendekati lelaki dan agak terbatas waktunya. Beliau betul2 memerlukan bantuan. Bapa mertua saya selalu kerisauan dan saya benar2 ingin menolong beliau. Sudah puas saya mencari pasangan untuk beliau,...
    12/09/12    

Salam. Ingin mencari jodoh untuk sahabat karib saya ,seorang ibu tunggal berusia 39 tahun .Dia seorang pendidik sepenuh masa, rendah hati, cekal dan tabah. Menyukai calon yang beriman, beramal soleh yang dapat membimbing hingga ke jannatul firdaus serta serius dlm hubungan -agar dapat meningkatkan semangat mengerjakan ibadah bersama2 hingga akhir hayat -unconditional love.  Yang dicari bukannya suami orang tetapi duda(divorced), atau seorang yg kehilangan isteri.(widowed).  Semoga...
    06/09/12    

Assalamualaikum.. Saya ingin mencarikan jodoh untuk sahabat saya. Dia seorang perempuan yg sangat baik, pemalu, masih single, bekerjaya sebagai seorang pendidik. Umur 30 tahun. Berasal di KL tapi bekerja di terengganu. Jika berminat untuk mengenali dgn lebih lanjut bolehla emailkan ke pinkygurl0812@hotmail.com. Moga2 bertemu jodoh di sini.
    19/08/12    

Assalamualaikum,

Saya ingin mencari seorang calon suami untuk teman serumah saya. Beliau seorang pensyarah di Kelantan, berasal dari Johor dan berumur 39 tahun.

Beliau sangat baik hati dan tidak pernah berkira. Sekiranya ada sesiapa ingin mengenali beliau, boleh email saya zufiaz87@gmail.com.
    23/07/12    

Sy mencarikn jodoh utk adik lelaki sy, 30 thn. Kini menetap di sebuah Felda di Perak (Daerah Batang Padang). Adik mewarisi kerja di Felda & berniaga ikan di sblh pagi. Tinggal dgn ibu di Felda. Mencari wanita bujang (jika anak yatim pon tak mengapa) yg ada ciri2 berikut:
1. mahu berpindah & menetap di Felda.
2. ada asas agama & sentiasa berusaha memperbaiki taraf hidup
3. bersedia menerima adik & ibu seadanya
Jika anda ada ciri #1 diatas, sila email...
    01/07/12    

salam....

ingin mencari jodoh untuk saudara perempuan saya, 30thun (pahang) & saudara lelaki saya 34(pahang)...

jika berminat untuk maklumat lanjut sila hubungi email maisarah_sarah222@yahoo.com
    17/06/12    

assalamualaikum..disini saya ingin mencari calon suami utk kakak sy yg kini berumur 46 thn dan blm berkahwin lg.seboleh-bolehnya duda yg ada anak.kakak sy mengalami sedikit masalah pendengaran tetapi tiada masalah utk berkomunikasi secara bersemuka.dia tidak bekerja dan tinggal bersama ayah sy..

ciri-ciri calon suami ;

 ...
    03/06/12    

Assalamualaikum

Sahabat saya ingin meminta bantuan saya mencarikan jodoh untuk beliau. Sahabat saya ini seorang lelaki dan berusia 39 tahun dan bekerja sebagai pengurus di syarikat swasta. Beliau berasal dari Sabah tetapi kini bekerja di Kuala Lumpur. Andainya ada yang ingin mengenali beliau, bolehlah email saya :...
    03/05/12    

Assalamualaikum, saya ingin mencari jodoh kepada kakak saya iaitu yang

berumur        : 32 tahun pada tahun ini , ...
    27/04/12    

Salaam... saye ade kenalan 3 perempuan & seorang lelaki untuk dikenalkan.. seorang (P) ditemerloh pahang umur 29, Di perak berumur 36 (P), Di Kerteh terengganu (P) 37. * Seorang lelaki di kemasik kemaman terengganu (32).. Boleh dapatkan Akaun Facebook calon2 tersebut dgn emailkan pada saya calon yg anda ingin berkenalan di mizishah@ymail.com. sekian. salaam.
    12/04/12    

Assalammualaikum,  Saya ingin mencari jodoh buat abang Long saya yg berumur 43thn, belum pernah berkahwin , baru putus tunang awal Februari 2012 lalu kerana pihak perempuan memutuskan saat akhir persiapan perkahwinan. Mahu yang boleh pandai mengambilhati dia n bakal mak mertua, pandai masak, umur kalu boleh 40thn kebawah, Tidak cerewet, penyayang, wanita solehah dan penyabar serta kalu boleh tidak bekerja.. kalau bekerja pun boleh cuma nak ke tinggal di Kedah?. kalu berminat leh ler...
    15/03/12    

Asslamualaikum dan salam ukhwah kpd pembaca-pembaca dan ahli baitulmuslim,

saya ingin mencarikan jodoh untuk akak saya :

butir-butir:

kriteria: Seorang yang bertanggungjawab, pemalu dan rajin..sentiasa periang dan bersyukur dengan apa yang dia miliki..

umur: 36

Pekerjaan: Jururawat

Negeri Asal: Johor

Negeri Menetap : Johor

calon yang di cari:

mencari calon yang sudah bekerja, berasal dari semenanjung malaysia, terutama sebelah...
    26/02/12    



Assalamu'alaikum wbt..

Saya ingin mencari calon suami bg kakak saya yang berumur 30thn. Bekerja sbg Customer Service di sebuah di Sunway Group, Selangor. Berasal dari Selangor. Kepada sesiapa yang terbuka hatinya untuk mengenali kakak saya, sila emailkan ke rabbani_16@yahoo.com

Semoga dengan pegumuman ini, agar ada hamba Allah yang jujur dan ikhlas di luar... InsyaAllah~
    28/12/11    

Assalamualaikum..saya ingin mencarikan jodoh untuk rakan serumah saya tanpa pengetahuannya, cuba berniat membantu sekadar termampu. Sedikit sebanyak biodata tentang dirinya seperti di bawah:

Umur: 40 thn

Pekerjaan: Penyelidik

Negeri Asal: Kelantan

Negeri Menetap: Selangor

Disebabkan dia adalah housemate sy, apa yg sy dapat simpulkan, dia seorang yang baik dan sabar juga mementingkan perasaan org lain , rajin berkemas, pandai sgt memasak...tahap boleh buka...
    27/12/11    

Assalamualaikum semua.. saya ingn mencari lelaki yg sesuai untuk dijadikan suamii untuk kawan saya. Namanya Ina, bekerja di keramat, KL. berumur 31 tahun..seorang yang tegas dan rajin. Boleh berhubung denganya untuk berkenalan dengan lanjut. 019-6600554 / 012-3136961




    02/12/11    

Salam, Saya mempunyai seorang sahabat sekerja yg berumur 35 tapi masih single, perempuan dan anak dara lagi, bukan janda :), she is a very shy person... jd sebagai sahabat perihatin saya ingin membantu dia utk mencari jodoh dan saya doa biar le jodoh yang ciri2 keimanan dan gentleman :) disini beberapa detail pasal sahabat saya ni : memula nama dia Intan, asal selangor dan menetap di cheras selangor, bekerja sebagai kerani di salah sebuah firma guaman di kajang, kulit cerah, ofcourse la dia...
    12/11/11    

Assalamualaikum.

Saya ingin mencarikan jodoh untuk kakak yang berumur 35 tahun. Bekerja sebagai guru dan berasal dari sabah. Kepada sesiapa yang berminat boleh menghubungi email norqaira@yahoo.com.my
    02/11/11    

Bismillahirrahmanirrahim..Assalamu'alaikum wbt.. Saya ingin mencari calon suami bg kakak saya yang berumur 30thn. Bekerja sbg seorang pembantu guru di sebuah sekolah di selangor.Berasal dari Selangor.Kepada sesiapa yang terbuka hatinya untuk mengenali kakak saya, sila emailkan ke sahabat_muslim84@yahoo.com

Semoga dengan pegumuman ini, agar ada hamba Allah yang jujur dan ikhlas di luar... InsyaAllah~


    26/09/11    

Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Mengasihani...

Assalamu'alaikum warahmatullah.. Saya ingin mencari calon suami buat kakak saya tersayang, berumur 34 tahun (15/11/1976).  Bekerja sebagai seorang kerani di sebuah syarikat bumiputra di Ipoh, Perak.

Berasal dari Perak.

Kepada sesiapa yang terbuka hatinya untuk diri kakak saya, sila email ke hadifar_76@yahoo.com.my

Semoga dengan pegumuman ini, agar ada hamba Allah yang jujur dan ikhlas di luar...
    05/07/11    

Bismillahirrahmanirrahim..Assalamu'alaikum w.b.t. Saya ingin mencari calOn suami buat kakak tersayang, berumuar 31 tahun (24/12/1980). bekerja sebagai seOrang guru J-QAF di sebuah sekOlah di perak..dan berasal dari kelantan.

kepada sesiapa yang terbuka hatinya untuk diri kakak saya, sila email ke mai2sue@yahoo.com

wassalam...
    03/06/11    

Assalamualaikum, Saya ingin mencari jodoh untuk kakak saya yang berumur 30 tahun. Beliau bekerja sebagai pembantu guru di sekolah rendah dan belum pernah berkahwin. Beliau seorang yang menjaga batas2 pergaulan. Berasal dari selangor dan menetap di selangor. Mencari seorang yg berpewatakan simple dan penyayang (tidak panas baran), boleh membimbingnya ke jalan yg Allah redhai dan matang serta menghormati orang tua. InsyaAllah, semoga Allah mempermudahkan segala urusan kita. ...
    18/05/11    

salam..

disini saya ingin mencari kan jodoh buat saudara saya sendiri

    dia tidak pernah bernikah lagi
    berumur dalam lingkungan 30+
    bekerja sebagai jururawat di suah klinik
    berasal dari kuala lumpur
    dan kini menetap di balakong.
    jika ada yang ingin berkenalan dan menjadikan dia sebagai bakal isteri nya sila hubungi saya di email eQyan2104@gmail.com...

    18/03/11    

saya sedang mencarikan pasangan untuk rakan saya yg berusia 38 tahun dan berasal dari kelantan menetap di selangor, berkerja sebagai juruteknik di sebuah kilang di sini. sesiapa yang berminat sila hubungi saya di email ibnuismail5115@gmail.com. sekian.
    06/03/11    

Assalamualaikum, Saya ingin menggunakan ruangan ini untuk mencari jodoh untuk bapa saya. Ibu saya dah meninggal dunia pada tahun lepas. Bapa saya berumur 74 tahun, merupakan seorang pesara tentera. Tinggal di rumah sendiri di Ipoh Perak. Bapa saya masih sihat. Semua adik beradik kami 6 orang tinggal di Perak. Saya ingin mencari calon isteri untuk bapa saya sebagai teman berbual-bual dan beramal bagi menggantikan tempat ibu saya yang terlebih dahulu kembali ke alam baqa. Saya...
    15/02/11    

Assalamualaikum wbt.. Saya berhasrat untuk mencarikan pasangan hidup buat kakak saya yang berumur 31 tahun. Beliau bekerja sebagai seorang guru Sijil Tinggi Agama Malaysia (STAM) disekitar kampung halaman beliau di Sabak Bernam, Selangor. Bagi sesiapa yang ikhlas untuk mencari Redha Allah, sedia menerima keadaan kakak saya seadanya...dipersilakan untuk menghubungi saya melalui email, spints_dila@yahoo.com. Semoga Allah SWT merahmati dan...
    14/01/11    

Menantu buat Anakanda. Atas dasar seorang ibu yang mahu melihat anaknya menemui jodoh yang terbaik, ibu tergerak hati untuk mencarikan menantu buat anakanda tersayang. Rasanya ini yang terbaik. Ibu bukanlah di pihak pengantin lelaki yang mampu meminang calon perempuan yang berkenan di hati. Oleh itu diharapkan dengan cara ini ibu dapat mencari seorang lelaki/bakal suami/ bakal ayah yang terbaik utk anakanda.

Kepada yang ikhlas & jujur boleh menghubungi ibu di talian 013...
    30/11/10    

assalamualaikum. saya berhasrat mencarikan jodoh utk adik perempuan saya berumur 36 tahun, belum pernah berkahwin, bekerja di KL dan sangat menjaga batas pergaulan. calon suami yg dicari bujang atau duda, bekerja tetap, matang dan penyayang. jika inginkan no. telefon sila email saya: norrliza@gmail.com
    20/11/10    

assalamualaikum saya ingin mencarikan jodoh untuk adik ipar saya bernama Ainul Hana.usianyer 32 tahun asal dan menetap di muar johor.dia menjaga ibu dan juga menjadi babysitter.ingin mencari suami yang bujang usia antara 30-40, beriman,perihatin,berkerjaya dan x smoke.sekiranyer ada boleh hubungi email:norazma79@yahoo.com
    20/10/10    

dikeluarkan....
    12/10/10    

Assalamuaalaikum  ahli baitulmuslim, sy ingin mencarikan jodoh buat kakak sy : profile beliau ialah: Nama: Rohani bt Mansor  ,Umur: 35 tahun  ,Pekerjaan: Guru ,Lokasi: Kemaman , Terengganu   ,Ciri ciri suami yang dicari: beriman, umur dalam lingkungan 30 dan ke atas, memiliki pekerjaan yg tetap (sekufu), matang, penyabar dan penyayang, negeri: serata semenanjung malaysia (tak kisah kalau boleh sekitar pantai timur) sebarang maklumat lanjut boleh hubungi sy...
    21/09/10    

Assalamualaikum wbt,

Saya ingin mencarikan jodoh utk kakak saya Azah, berumur lbh kurang 42 thn, tinggal di Bdr Baru bangi Sek 8, ingin mencari jodoh sesuai dgn usia, calon klu blh beriman , jujur & bertanggungjawab, hormat ibu bapa, bekerja profesional, klu blh bujang @ duda tiada anak, dgn izin Allah, insyallah, call/sms 017-8794651 - Azah, emel : nor_azah_mohd_ali@yahoo.com. Terima kasih.
    23/06/10    

Salam..saya ingin mencari calon suami bagi saudara saya. maklumat beliau ialah: berumur 28 tahun..bekerja sbg pensyarah..cukup menjaga kehormatan dan mempunyai nilai keagamaan yang baik..bagi yang berminat untuk mengenali beliau dengan lebih dekat bolehla menghubungi  saya dayahwina@gmail.com
    15/06/10    

Assalamualaikum..

Saya ingin mencari jodoh untuk kakak saya. Dia berusia 32 tahun, belum pernah berkahwin, sekarang sedang bekerja di syarikat arkitek sebagai seorang designer. Sila hubungi saya di alamat email : cemiang@yahoo.com untuk mendapatkan nombor telefon.



Yan
    23/05/10    

Assalamualaikum..

saya ingin mencari calon untuk kakak saya. Butiran kakak ialah:

umur: 38 thn

kerjaya: bekerja d sektor kerajaan

status:belum pernah berkahwin..

mencari calon suami berusia 38 thn keatas.

graduated, dan masih bujang, sekiranya duda juga d galakkan.

boleh hubungi saya d email nurumie82@gmail.com.

saya berharap yang berminat, individu yang jelas dgn matlamat perkahwinan...
    07/05/10    

Assalmualaikum w.b.t. saya ingin mencari teman hidup utk saudara perempuan saya....umur: 33thn, Kerjaya: pendidik, perwatakan: simple tetapi sgt menitik beratkan agama dan bercadang melanjutkan pengajian, status: bujang. Mencari lelaki bujang/duda yg sanggup berkongsi hidup dan menyokong kerjaya beliau. Boleh hubungi melalui email: fair_iza@yahoo.com. Terima kasih.
    04/05/10    

Assalamualaikum w.b.t. Saya mempunyai seorg teman perempuan yg sedang mencari jodoh... umur 33 thn, bujang, bekerjaya, asal: pahang, sgt berkeyakinan dan baik hati.
    04/05/10    

assalamualaikum wbt...

saya ingin memohon mencari jodoh.harap dapat dipanjangkan permintaan saya ini,...sekian terima kash.

wslm...
    02/04/10    

sesiapa yang berminat untuk menyertakan pengumuman mereka, sila baca FAQ di bahagian "bagaimana mengisi borang pengumuman cari jodoh?"

3 comments:

  1. Assalamualaikum, Saya ingin mengunakan ruangan ini untuk mencari jodoh untuk bapa saya. Ibu saya dah meninggal dunia pada tahun lepas. Bapa saya berumur 70an tahun, bekas peneroka felda di Pahang dan sekarang tinggal seorang diri, saya ingin mencari calon isteri untuk teman berbual dan baramal dan mengantikan tempat ibu saya yang terlebih dahulu kembali ke alam baqa. jika sesiapa ada kenalan atau saudara mara yang sesuai dalam lingkungan 50an ,mohon email kepada sy : kamisygabah@yahoo.com

    ReplyDelete
  2. assalamualaikum...nama saya hardiyansah...umur 30...sapa2 yg berminat bleh msg ke no ni 01123259199.

    ReplyDelete
  3. Sy ayu,tnggal di kuala krai.umo 31 thn.kje krani.nk cri tman hdup yg btl2 serius.ni no wsap sy 0179771362.

    ReplyDelete